Friday, September 12, 2014

Cabaran 30 Hari : Hari 4 : Buku Kegemaran FatenMeera


NOVEL


Aku sangat suka baca novel. Aku mula baca novel masa umur 12 tahun. Masa tu novel Ombak Rindu tengah femes gila lah. Kebetulan pulak bestfriend masa nama Ezzah, sama dengan watak dalam novel tu. hahaha. Kalau tak silap aku, dia minat budak yang nama Haris, tapi senior kitorang. Haha, sama jugak dengan watak lelaki dalam novel. Sebenarnya aku ada banyak sangat novel. Tapi belom ada rak khas untuk buku-buku. Dan buku-buku aku asyik sangat berpindah-randah. 


Sekarang ni hanya terletak diam dalam kotak. Sebab dia dalam kotak, aku malas nak punggah. Dan malas nak snap. hahaha. Novel tu dibeli dengan duit aku sendiri. Kalau nak dibandingkan dengan mama punya novel, uish tak leh lawan. hahaha. Tapi aku paling pantang novel aku dipassing-passing. Huhuhu. Mesti buruk buku aku. Sekarang ada 2buah novel aku hilang. Aku dah syak, adik aku form 2 punya kerja. Sebab ada satu novel sebelum tu, dia bagi kawan dia pinjam. HANCUR. huhuhu. Aku jage sehabis baik kot. 



Mama ada banyak gila majalah, tak terkira kot. Start dari tahun 1990-NOW. Majalah apa yang nak? Keluarga, Anjungseri, Dapur, Impiana, Mingguan Wanita, Nur, Saji, Rasa dan macam-macam lah. Satu rak tu ada 20kotak. Semua penuh. Dia pun tak tahu nak buat apa dengan sume majalah tu. 


Photobucket

No comments:

Post a Comment