Sunday, July 31, 2011

Ramadhan !

Harapan Ramadhan

Ku mengharapkan Ramadhan
Kali ini penuh makna
Agar dapat kulalui
Dengan sempurna

Selangkah demi selangkah
Setahun sudah pun berlalu
Masa yang pantas berlalu
Hingga tak terasa ku berada
Di bulan Ramadhan semula
[ Lyrics from: http://www.lyricsmode.com/lyrics/r/raihan/harapan_ramadhan_feat_man_bai.html ]
Puasa satu amalan
Sebagaimana yang diperintahNya
Moga dapat ku lenturkan
Nafsu yang selalu membelenggu diri
Tiada henti-henti

Tak ingin ku biarkan Ramadhan berlalu saja
Tuhan pimpinlah daku yang lemah
Mengharungi segalanya dengan sabar
Kita memohon pada Tuhan diberikan kekuatan
Ku merayu pada Tuhan diterima amalan

Selangkah demi selangkah...
Dengan rahmatMu oh Tuhanku...
Ku tempuh jua


Assalamualaikumm ,

Kat atas tu adalah lagu Harapan Ramadhan daripada Raihan dan Man Bai , lagu tu sangat-sangat bermakna bagi saya . Sebab apa ? Biar lah saya sendiri yang tahu , tak perlu lah saya nak cerita kat sini . Tak baik buka aib sendiri apatah lagi aib orang lain . Tapi apa yang paling menggembirakan saya ialah , saya masih berpeluang untuk berpuasa bersama keluarga tersayang , walaupun hanya untuk beberapa hari . Hehe , ye lah kan . First day puasa pun tak boleh nak berbuka dengan family , tapi berbuka dengan kawan-kawan kat kolej . Dan tahun ini juga saya dapat berpuasa dengan yang tersayang ! huhu , gembiranya ! Oke lah , tu je . Dikesempatan ini juga , saya ingin mengucapkan Selamat Berpuasa Kepada Rakan-rakan Blogger yang membaca entry ini ! Semoga puasa kita kali ini membawa seribu makna dan diterima oleh Allah S.W.T .. 




Photobucket

No comments:

Post a Comment