Saturday, July 2, 2011

i can't SLEEP !

Assalamualaikumm ,
| Tidur tak lena , makan tak kenyang , mandi tak basah 
Kawan-kawan , tak kesian ke kat saya ? Dah hampir seminggu tak cukup tidur , ade hari tu sekali , terus tak tidur dah lah hari tu ade Final Exam . Naseb je tak jadi pape ! Kalau tak , tak tahu lah apa nak cakap ! Kalau dah tido tak lena , makan nye kenyang ke ? Mesti lah tak kan . Makan pon dengan kuantiti sedikit , kalau banyak pon , lepas tu lapar semula . Mandi tak basah ? haiyaa , mandi dengan apa sampai tak basah . Dah sah-sah lah mandi basah , kan da kena air . Oh ye , kan tadi saya cakap tak cukup tido . So , saya amik keputusan jumpa doktor , doktor cakap maybe INSOMNIA . Apa tu ? Insomnia ialah sejenis penyakit tidak tidur malam . Doktor ade bagi ubat , tapi ubat yang doktor bagi tu tak memberi apa-apa kesan pon . Ada satu lagi cara yang saya tak guna . BERSENAM or RIADAH . Ada orang suggest kat saya suruh riadah , tapi saya tak tahulah menjadi ke tak . Apa punca tak boleh tidur ea ? Baca ni  (Insomnia) . Hurmm , macam-macam . Mungkin terlalu memikirkan masalah yang melanda diri ini ! Ok lah , itu saje . Malas pulak nak taip panjang-panjang . BTW , for someone IMYSM like CRAZY ! Bye . Terima kasih kerana sudi buang mase bace entry ini !


Lakukan aktiviti-aktiviti yang merehatkan sebagai amalan sebelum masuk tidur untuk menimbulkan rasa mengantuk seperti:
• Mandi air suam
• Minum susu suam.
• Membaca buku yang membosankan atau bahan bacaan ringan seperti majalah.
• Mendengar muzik yang menenangkan


Photobucket

No comments:

Post a Comment